본문 바로가기

All over of World

비누 방울 아트

어려서 놀던 비누거품을 거리에서 시현한다.

그런데 이 비누거품 아티스트라고 한다. 

멋 모르는 아이들은 좋아라 달려든다.

 

비누 거품은 17 세기 그림과 지문에서 주로 삶의

불영속성과 취약성에 대한 은유로 인기를 얻었다.

네덜란드 화가 얀 스틴 (Jan Steen)의 춤추는 커플 (1663)은 다른 많은 상징들 중에서도

비누 거품을 불고있는 어린 소년을 보여주는 좋은 예다.
 18 세기에 프랑스 화가 Jean-Simeon Chardin은 비누 거품을 은유뿐만 아니라

놀이와 경이로움을 표현하기 위해 사용했다.

그의 가장 유명한 그림에서 비누 거품 (Soap Bubbles, 1733/1734)은

반투명하고 떨리는 비누 거품이 중심 무대를 차지한다.

Chardin의 현대 찰스 반 루 (Charles Van Loo)는 Chardin의 작품을 본 후

비누 거품 (1764)을 그렸다.

두 그림 모두에서 비누 거품은 색상의 힌트를 가지고 있으며

두 개의 밝은 반사 지점을 보여준다. 

우리는 관련된 물리학에 대해 토론하고 화가들이 빛과 

비누 거품의 상호 작용을 얼마나 예리하게 관찰했는지 설명한다. 

우리는 비누 거품의 두 반사 반점이 거품의 곡면에 의해 형성된 광원의 이미지, 

하나의 실제 및 하나의 가상의 이미지임을 보여준다. 

희미한 색상은 박막 간섭 효과 때문이다.

 

Soap bubbles became popular in 17th century paintings and prints primarily

as a metaphor for the impermanence and fragility of life. The Dancing Couple (1663)

by the Dutch painter Jan Steen is a good example which, among many other symbols,

shows a young boy blowing soap bubbles. In the 18th century the French painter

Jean-Simeon Chardin used soap bubbles not only as metaphor

but also to express a sense of play and wonder. In his most famous painting, 

Soap Bubbles (1733/1734) a translucent and quavering soap bubble takes center stage.

Chardin’s contemporary Charles Van Loo painted his Soap Bubbles (1764)

after seeing Chardin’s work. In both paintings the soap bubbles have a hint of color

and show two bright reflection spots. We discuss the physics involved

and explain how keenly the painters have observed the interaction of light and soap bubbles.

We show that the two reflection spots on the soap bubbles are images of the light source,

one real and one virtual, formed by the curved surface of the bubble.

The faint colors are due to thin film interference effects.

 

シャボン玉は、主に人生の無常性と脆弱性のメタファーとして、

17世紀の絵画や版画で人気を博しました。オランダの画家ヤン・スティーンの

『踊る夫婦』(1663年)は、他の多くのシンボルの中でも、

シャボン玉を吹く少年を描いた良い例です。

18世紀、フランスの画家ジャン=シメオン・シャルダンは、

シャボン玉を比喩としてだけでなく、遊び心と不思議の感覚を表現するためにも使用しました。

彼の最も有名な絵画、シャボン玉(1733/1734)では、半透明で震えるシャボン玉が中心になります。

シャルダンの同時代のチャールズ・ヴァン・ルーは、

シャルダンの作品を見てから『シャボン玉』(1764年)を描いた。

どちらの絵でも、シャボン玉には色のヒントがあり、

2つの明るい反射スポットが見えます。私たちは関係する物理学について議論し、

画家が光とシャボン玉の相互作用をどれほど熱心に観察したかを説明します。

我々は、シャボン玉上の2つの反射スポットが

、バブルの曲によって形成された光源の画像であり、

1つは実在し、もう1つは仮想であることを示す。

かすかな色は、薄膜干渉効果によるものです。