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All over of World

몰타 선사시대 사원 타레시안

몰타 타르젠에 있는 타르젠 사원 단지에 있는 '뚱뚱한 여인' 조각상

The ‘Fat Lady’ statuette in the Tarxien Temple complex in Tarxien, Malta

マルタのタルシーンにあるタルシーン寺院の複合施設にある「太った女性」の小像。

몰타, 타레시안 사원, 나선형 디자인의 돌.

Malta, Tarxien Temples, stone with spiral design

マルタ、タルシーン寺院、らせん状のデザインの石。

 

100년 전 이야기나 역사도 사실 허구인지 사실인지 구분이 되지 않는다.

더구나 500년이 지나면 그 진실여부에 대한 의문이 제기되는 것은 당연하다.

그러한 까닭에 요즘은 고고학도 매우 과학적으로 변하고 있다.

특히 기원전 이야기는 들어도 보아도 사실일까 할 정도다.

그럼에도 선사 시대의 유적이나 유물이 발견되고 그것을 확인한다.

영국의 스톤헨지처럼 선사 시대 사원이 몰타에도 발견되었다.

 

몰타의 타레시안 지역은 발레타에서 차로 15분 가면 나온다.

Tarxien 사원은 신에 대한 사람들의

헌신을 보여주는 인상적인 선사 시대 사원이다.
Tarxien 사원은 Hypogeum에서 몇 백 미터 떨어져 있다.

이 복합 성전 시대의 마지막 단계에 이름을 붙였다.

4개의 별개의 단위로 구성된 Tarxien은

선사 시대 예술품의 가장 풍부한 보물을 보관했다.
Tarxien의 첫 번째 부대는 Ggantija 단계(c. 3600-3000 BC)에

특징적인 5개의 apsed 계획으로 건설되었다.

외벽으로 연결된 다른 3개의 유닛과 물리적으로 분리되어 있다.
마지막 유닛은 2 유닛과 3 유닛 사이에 건설되었으며,

장축을 따라 대칭으로 배치 된 3 쌍의 apses로 구성된

정교한 사원 계획을 만들어 방문자를 남쪽 사원 내부 틈새

입구에서 Tarxien의 가장 안쪽 부분에

정교하게 조각 된 나선형으로 안내한다.
Tarxien의 구조물은 건축의 정확성뿐만 아니라

수직 아치와 돔형 천장의 원리를 보여준다.

 

Tarxien 사원은 버려졌고 20 세기 초에만 재발견되었다.

1913년, 지역 농부들은 밭을 갈다가 거대한 돌 블록을 발견했다.

고고학자들이 소집되어 1915년에서 1919년 사이에

몰타 발레타에 있는 국립 고고학 박물관의

초대 관장인 테미스토클레스 자밋 경의 지시에 따라

이 유적지가 발굴되었다.

현장 발굴 외에도 Zammit은 4 개의 구조물 중 3 개를 실질적으로 재구성했다.

 

 

The Tarxien temple is an impressive prehistoric temple 

that shows the devotion of the people to their gods
The Tarxien temple is located a few hundred metres away

 from the Hypogeum. The complex gives its name to the final phase of the Temple Period. 

Made up of 4 distinct units, Tarxien housed the richest deposit of prehistoric art objects.
Tarxien’s first unit was constructed in the Ggantija phase

(c. 3600-3000 BC) with a characteristic five-apsed plan.

It is physically separate to the 3 other units, which are united by an outer wall.
The final unit was constructed in between the 2nd and 3rd units,

which then created an elaborate temple plan consisting of three pairs of apses symmetrically

disposed along the long axis leading the visitor from the entrance to the South Temples

inner niche with its elaborately carved spirals the innermost part of Tarxien.
Structures in Tarxien demonstrate not only great precision in construction,

but also the principles of the vertical arch and the domed ceiling.

 

The Tarxien Temples were abandoned

and only re-discovered during the beginning of the 20th century.

In 1913, local farmers came across some huge stone blocks whilst ploughing their fields.

Archaeologists were called in, and between 1915 and 1919,

the site was excavated under the direction of Sir Temistocles Zammit,

the first Director of the National Museum of Archaeology in Valetta, Malta.

Apart from excavating the site, Zammit also substantially reconstructed three of the four structures.

 

 

タルシーン寺院は、人々の神々への献身を示す印象的な先史時代の寺院です。
タルシーン寺院は、地下墳墓から数百メートル離れた場所にあります。

複合施設は、寺院時代の最終段階にその名前を与えています。

4つの異なるユニットで構成されるタルシーンには、

先史時代の美術品の最も豊富な堆積物がありました。
タルシーンの最初のユニットは、ジュガンティーヤ期

(紀元前3600年から3000年頃)に建設され、

特徴的な5つのアプス計画がありました。

それは外壁によって結合されている他の3つのユニットと物理的に分離されています。
最後のユニットは2番目と3番目のユニットの間に建設され、

長軸に沿って対称的に配置された3対の後陣で構成される精巧な寺院計画が作成され、

訪問者を入り口から南寺院の内側のニッチに導き、

精巧に刻まれたらせんがタルシーンの最も内側の部分。
タルシーンの建造物は、建築の正確さだけでなく、

垂直アーチとドーム型の天井の原理も示しています。

 

動物のレリーフとは別に、タルシーン寺院はマルタの巨石芸術の一般的な

モチーフであるらせんで飾られています。

らせんは永遠を象徴していると信じられている人もいるため、

これは先史時代のマルタだけでなく、

世界中の他の巨石遺跡でも人気のあるモチーフでした。
石の球体はタルシーン寺院でも発見されています。

しかし、これらは儀式的な目的でも装飾的な目的にも役立たなかった。

代わりに、これらのオブジェクトは、

構造が構築された方法にいくらかの光を当てると考えられています。

最も広く受け入れられている理論は、

寺院の建設者がロープで牽引しながら、

これらの球体の上に石の巨大なブロックを転がすことによって動かしたというものです。

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