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Japanese culture

페라리 자동차 디자인한 일본인


자동차 설계 디자이너 奥山 清行 오쿠야마 기요키 그러나 KEN OKUYAMA 라고 불린다.

Japanese  industrial designer and owner

His given name is Kiyoyuki Okuyama but goes by Ken Okuyama  outside Japan.

日本の工業デザイナー、カーデザイナー。日本以外では Ken Okuyama(ケン・オクヤマ)の名前で活動している。

현재 KEN OKUYAMA DESIGN CEO 역임, 야마가타 공장과 매장, 도쿄의 아오야마 상점, 로스앤젤레스 사무소를 두고 자동차, 철도 차량, 농업 기계 장치, 가구, 로봇, 화장품, 안경, 시계, 테마 파크 디자인도 광범위 한. 2008년 (헤이세이 20년)에서 가와사키 중공업 디자인 팀과 함께 일하고, 신칸센과 지하철, 해외 LRT 디자인 감수 실시하고 있다. 또한 향토 전통 기술을 살려 부가가치가 높은 상품을 개발 해 해외 배포하는, 이라는 개념을 기초로, 자신의 출생지 인 야마가타 활동 힘쓰고 있으며, 스스로 출범 야마가타  브랜드를 중심으로 가구 (텐도 목공)와 조명, 의 디자인도 맡고 있다 . 또한 Kode7 Kode9, 등 수많은 디자인을 설계했다. 일본 신간센도 그의 디자인이 많다. 선택 자동차 같은 KEN OKUYAMA DESIGN 자신의 스포츠카를 개발 ・ 제조 ・ 판매하고 있다 . 독자적인 디자인은 스포츠카의 개발, 제조, 판매까지 하고 있으며 전 디자인의 아이디어는 TAG Heuer 시계에서 영감을 얻었다고 한다.


Ken Okuyama Design company. Okuyama formerly worked for Pininfarina designing and supervising projects such as the Enzo Ferrari and Ferrari P4/5.[His given name is Kiyoyuki Okuyama (奥山 清行 Okuyama Kiyoyuki?) but goes by Ken Okuyama (ケン・オクヤマ?) outside Japan. He was born in the city of Yamagata, Japan, but lives in Italy, speaking Japanese, Italian, and English fluently


Okuyama left Pininfarina and set up his own design firm, Newton Design Lab. In late 2007, Okuyama launched the Ken Okuyama Eyes collection, an eyewear collection manufactured in Japan.

In 2008, Ken Okuyama presented his first concept car under his own name - the K.O. 7 Spider, a carbon fiber and unpainted aluminum two-seater. The K.O. 7 was unveiled at the Geneva Motor Show in March 2008. Ken Okuyama has cooperated with the luxury watch producer TAG Heuer, having fitted the TAG Heuer Grand Carrera at the dashboard of the car. The interior of the concept car was inspired by the design of the TAG Heuer watch.

In 2008, Ken Okuyama's design studio produced the first 20 models of the K.O. 7 Spider, already pre-sold to an 'inner circle' of designer's fans. It was followed by the production of 99 cars in 2009 and 99 more in 2010.


現在はKEN OKUYAMA DESIGNのCEOを務め、山形に工場と店舗、東京の青山に店舗、ロスアンゼルスに事務所を構え、自動車、鉄道車両、農業機械、家具、ロボット、化粧品、眼鏡、腕時計、テーマパークのデザインも手掛ける。2008年(平成20年)から川崎重工業のデザインチームと組み、新幹線や地下鉄、海外向けLRTのデザイン監修を行っている.また「地元の伝統技術を活かして付加価値の高い商品を開発し海外に展開する」という概念の基、自身の出生地である山形での活動に力を入れており、自ら立ち上げた山形工房ブランドを中心に家具(天童木工)や照明、急須等のデザインも手掛けている[5]。またKode7やKode9、ワンオフカーなどのKEN OKUYAMA DESIGN独自のスポーツカーを開発・製造・販売している.




일본 자동차 디자인, 성능은 매년 발전한다.

Japan car design, the ability to grow every year.

日本車のデザイン機能は毎年成長する


フェラーリ・エンツォフェラーリ
フェラーリ・599GTBフィオラノ
フェラーリ・456M GT
フェラーリ・カリフォルニア[12]
マセラティ・クアトロポルテ
マセラティ・バードケージ 75th
シボレー・カマロ (4 代目)


KEN OKUYAMA DESIGN・Kode7
KEN OKUYAMA DESIGN・Kode7 clubman
KEN OKUYAMA DESIGN・Kode8
KEN OKUYAMA DESIGN・Kode9


세계적인 자동차 설계 디자이너 켄 오쿠야마

Global automotive  designer KEN OKUYAMA
世界的な自動車設計デザイナー奥山 清行