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Trip to Japan

도쿄 게이트 브릿지


탁 트인 다리

open expanse gate bridge

パノラマブリッジ


도쿄 게이트 브릿지-Tokyo Gate Bridge) 도쿄 항 제 3항로 (도쿄 동쪽 항로)중앙 방파제 외측 매립지 강동의 만을 잇는 교량이다. 도쿄 항만 계획에 배치  항만 시설 (간선 臨港) ・ 도쿄 항구 임해도로 2 사업 구간 중 일부를 구성한다.


건설 당시 가칭으로 도쿄항 임해대교 라고 했지만, 일반 공모로 당선된  도쿄 게이트 브릿지의 명칭이 됨.또한 공룡이 마주 한 것 같은 특이 한 모양을 하고 있는 것 같아 공룡 다리라고도 한다.


사업 기간은 2002년 (헤이세이 14 년)부터 2011년도 (2011년도) 2012 년 (헤이세이 24) 2 12일에 개통했다. 도쿄 게이트 브릿지를 포함하여 도쿄 항만  임해도로2 사업의 총 사업 비 1125 억 엔  국토 교통성 개통에 따른 경제 효과가 연간 190억 엔 (단축 172 엔, 여행 경비 줄이기에 18억 엔)으로 추정고 있다.





Tokyo Gate Bridge (東京ゲートブリッジ Tōkyō gēto briji is a truss cantilever bridge across Tokyo Bay in Kōtō, Tokyo, Japan. It opened on 12 February 2012[1][2] with an estimated total construction cost of ¥113 billion for the Stage II section of highway including the bridge.

Part of a new four-lane highway ringing Tokyo, construction began in 2002 and was scheduled for completion in 2011, but the opening to traffic was delayed until 2012. With the provisional name of Tokyo Bay Waterfront Bridge (東京港臨海大橋 Tōkyōwan rinkai ōhashi?) the public was asked for suggestions. From the 12,223 received, "Tokyo Gate Bridge" was chosen and officially announced on 15 November 2010.


The rather unusual design is a result of opposing requirements: to be high enough to allow large ships to pass underneath, but low enough not to interfere with air traffic to the nearby Haneda Airport. It is a double cantilever bridge, which means that the truss sections from either side can be completed in balance, and then joined by addition of the relatively short central span

 In effect, this bridge is a somewhat gawky deformation of a single span of the iconic Forth Bridge in Scotland. A more fanciful view, of the two sides being monsters facing off, has given it the nickname of 'Dinosaur Bridge' (恐竜橋 Kyōryū-bashi?)



東京ゲートブリッジ(とうきょうゲートブリッジ、Tokyo Gate Bridge)は、東京港第三航路(東京東航路)を跨ぎ中央防波堤外側埋立地と江東区若洲を結ぶ橋梁である。東京港港湾計画に位置付けられた港湾施設(幹線臨港道路)・東京港臨海道路のII期事業区間の一部を構成する。

建設時は仮称として東京港臨海大橋と呼ばれていたが、一般公募の中から「東京ゲートブリッジ」の名称が付けられた[1]。また、恐竜が向かい合っているような特異な形状をしている事から恐竜橋とも呼ばれる[2][3][4]。

事業期間は2002年度(平成14年度)から2011年度(平成23年度)で、2012年(平成24年)2月12日に開通した。東京ゲートブリッジを含む東京港臨海道路II期事業の総事業費は約1,125億円で[5]、国土交通省は開通による経済効果を年間190億円(走行時間短縮で172億円、走行経費減少で18億円)と試算している


큰 선박이  도쿄 레인보우 브릿지를 지날 수 없었다.

Could  not pass large ship Tokyo Rainbow Bridge.

大きい東京レインボーブリッジを通過することができなかった


이제 큰 선박도 게이트 브릿지를 지날 수 있게 되었다.

Large vessel is able to cross the Gate Bridge

大きい船、ゲートブリッジを通過できるようになった


백년대계를 생각한 게이트 브릿지

Gate Bridge considering the more than 100 years.

百年以上を考慮したゲートブリッジ

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