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Japanese culture

박리다매

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일본은 대체적으로 물가가 매우 비싸다. 하지만 IKEYA 유니클로처럼 저렴한 가격으로 소비자를 대하는 기업도 있다.

Prices are generally very high in Japan. However, some companies treat consumers at low prices like IKEYA Uniqlo.

本は大体物価がとても高い。 しかし,IKEYAユニクロのように低価格で消費者に接する企業もある。

좋은 제품과 높은 가격은 당연하다.
하지만 저렴한 가격에 손님을 많이 받으려는 기업도 인기를 끈다.


Good products and high prices are natural.
However, companies that try to get a lot of customers at low prices are also gaining popularity.


良い製品と高い価格は当然だ。
しかし,安い価格で客をたくさんもらおうとする企業も人気を集めている。

대중을 상대로 할 것인가.상류만을 겨냥할 것인가. 가격이 달라진다.

Will it be against the public?
Shall we aim only for the upper class?
The price changes.

普通庶民を相手にするか上流のみを狙うか値段が変わる。

아카사카 힐즈와 하와이에 있는
덴부라점으로 매우 저렴한 가격으로 손님을 대하는 레스토랑이 인기있다.

in Akasaka Hills and Hawaii
A restaurant serving customers at a very low price is popular in Fry food.


赤坂ヒルズとハワイに
デンブラ店で非常にリーズナブルな価格で客に接するレストランが人気だ



1천 엔대 박리다매가 생각난다.

thousand yen
recall low-margin and high-margin sales

千円台 薄利多売を思い出す


상품에 대한 결정은 소비자지만
싼게 비지떡이라는 관념을 바꿀 수는 없다.


The decision about the product is the consumer.
You can't change the notion that cheap things are worthless.


その製品に関する決定は消費者です。
安いものは価値がないという考えは変えられない。

 

 

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