히로시마에서 1951년 만들어진 다카키 빵은 히로시마 공습으로 피해를 본 히로시마 미쓰이 은행 자리를 사서 안델센이란 이름으로 1967년 개장하면서 기업으로 성장하며 전국 53개 점포의 안델센이 있으며 덴마크의 3개의 분점, 미국 5개의 분점을 가진 빵으로는 명실상부한 일본 기업이다. 일본의 전통적인 멘타이고에 빵을 넣거나, 카레를 넣어 대 힛트를 치는 안델센은 이제 맛이 아니라 시각에도 도전하고 있다.
The bakery and café chain Andersen is a household name in Japan, known for its oven-fresh breads and pastries sold in warm, welcoming shops. Also part of Andersen are the ubiquitous Little Mermaid bakeries, and the hugely popular Danish Heart kiosks that sell piping-hot heart-shaped pastries in station buildings and shopping centers up and down the Japanese archipelago.
Less well-known is the fascinating history behind the enterprise—how a Danish connection turned a small Hiroshima bakery into a global business. The bakery was founded in 1948 by the Takaki family. In 1959, Shunsuke Takaki was in Europe on a study tour. He was so delighted with the sweet, flaky pastries served at his Copenhagen hotel that he sent a telegram back to Hiroshima: danish pastries. gear up now. Japan got its first taste of Danish pastry three years later and the rest, as they say, is history.
1948年8月に、創業者の高木俊介夫妻と従業員2人で、現在の広島市南区比治山本町で開業する。1951年12月に株式会社タカキのパンとして法人化。1952年12月に本通りの現在のアンデルセンの反対側にパンホールを開店した。1962年2月に現在の社名になるタカキベーカリーに改名する。1967年10月に被爆建物の三井銀行広島支店を買い取り広島アンデルセンを開店した。1972年1月より、フランチャイズ店舗のリトルマーメイドの展開を開始する。2002年4月にグループ名をアンデルセングループに改名。2003年4月に。子会社の新・株式会社タカキベーカリーを設立して、持株会社・アンデルセン・パン生活文化研究所と商号変更している。
쿠키 하나도 예술 작품
クッキーにも作品がある。
쿠키에도 시간과 정성을 다하는 자세
どの企業も始まりは小さかった
顧客に感動を与えられるべきである。
시각과 미각을 자극하는 것이 먹는 것.
Eating stimulates taste and vision.
食べることには、味覚と視覚を刺激する。
하루 아침에 만리장성은 없다.
great wall day is not morning
一日朝に万里の長城はない
빵집도 시간과 노력에 성공이 더해지는 것이다.
Bakery also succeeded in time and effort
パン屋も成功したことには時間、努力である
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