본문 바로가기

Art philosophy

노르딕 상품



무민스는 스웨덴어를 구사하는 핀란드인 삽화가 토브 얀손의 연작 책과 연재만화의 주인공으로 원래 핀란드 실츠가 스웨덴어로 출간했다. 그들은 하마를 닮게 만드는 큰 코를 가진 하얗고 동그란 동화 캐릭터들의 가족이다. 그 가족은 무민발리에 있는 그들의 집에서 살고 있지만, 과거에는 그들의 임시 거주지에 등대와 극장이 있었다. 그들은 다양한 친구들과 함께 많은 모험을 했다. 1945~93년 사이에 그림책 5권, 연재만화 1권과 함께 모두 9권이 나왔다. 무민 가족은 그 이후로 수많은 텔레비전 시리즈, 영화 그리고 심지어 핀란드 나안탈리의 무민 월드라고 불리는 테마 공원의 기반이 되었다.



The Moomins are the central characters in a series of books and a comic strip by Swedish-speaking Finnish illustrator Tove Jansson, originally published in Swedish by Schildts in Finland. They are a family of white, round fairy tale characters with large snouts that make them resemble hippopotamuses. The family lives in their house in Moominvalley, though in the past, their temporary residences have included a lighthouse and a theatre. They have had many adventures along with their various friends. In all, nine books were released in the series, together with five picture books and a comic strip being released between 1945 and 1993. The Moomins have since been the basis for numerous television series, films and even a theme park called Moomin World in Naantali, Finland.


ムーミンと呼ばれる一連の小説と絵本、および末弟ラルス・ヤンソンと共に描いた作品の総称、あるいはそれらとそれらを原作とする二次著作作品の総称。または、同作品に登場する架空の生物の種族名であり、同時に主人公(主要な登場生物)の名前でもある「ムーミントロール」の略称あるいは愛称。 ムーミンズは,スウェーデンの話者,フィンランドのイラストレーター,トーブ·ジャンソンによる連載漫画の中心人物で,もともとフィンランドのスウェーデン語でシルトによって出版された。 白い丸いおとぎ話の一族で,大きな鼻を持ち,海馬に似ています。 かつては灯台や劇場など,一時的な住居はあったが,彼らはムーミンバリーの家に住んでいる。 彼らはさまざまな友人と共に多くの冒険を経験している。
全体で9冊の本が発売され,絵本5冊と漫画が1945年から1993年にかけて発売されました。 ムーミンズはその後,多数のテレビシリーズや映画,さらにはフィンランドのナアンタリにあるムーミンワールドというテーマパークの基盤となりました。

노르딕 제품이 일본에 상륙했지만 그다지 인기가 높은 편은 아니다.

일본은 만화 강국이며 그에 따른 케릭터가 많기 때문이다.


Nordic products have landed in Japan, but they are not so popular.

This is because Japan is a cartoon  powerhouse and has many characters.


ノルディック製品が日本に上陸したが,それほど人気の高い方ではない。

 日本はマンガ強国であり,それによるキャラクターが多いからだ。


북유럽은 물가 대비 상품이 비싸다.

Prices in Northern Europe are high.

北欧は物価対比商品が高い。

그러나 북유럽과 유럽인은 유명상표 시계를 잘 사용하지 않는다. 사용하기 편한 시계들이 인기 있다.

But Northern and European people don't use famous brand watches very well. Easy-to-use watches are popular.

しかし,北欧の人々は有名なブランド時計をあまり使いません。 使いやすい時計が人気です。

 

 

 

'Art philosophy ' 카테고리의 다른 글

심플한 작품  (0) 2019.03.16
에니메이션  (0) 2019.03.10
특별한 작품  (0) 2019.02.10
PARIS Paris, Je t’aime  (7) 2019.02.08
섬세한 유화  (5) 2019.02.06