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Social issues

돈 뿌리기 선전

前澤友作社長


평소의 감사를 담아 나 개인으로부터 100명에게 100만엔[총액 1억엔의 세뱃돈]을 현금으로 선물합니다" 즉 그냥 돈을 준다는 말이다.
1월 5일밤, 마에자와씨는 자신의 트위터를 갱신해, 어카운트의 팔로우와 리트윗(RT=확산)을 조건으로, 누구에게라도 100만엔의 찬스를 준다고 표명했다. 마감의 8일 오전 0시 시점에서 약 554만 RT로, 지금까지의 세계 기록으로 여겨지는 약 355만 RT를 큰폭으로 갱신했다.


 On the evening of January  5, Maezawa announced that he would update his Twitter account and give anyone a chance of one million yen to follow the account and retweeting.

 On the evening of January  5, Maezawa announced that he would update his Twitter account and give anyone a chance of one million yen to follow the account and retweeting.


 「日頃の感謝を込め、僕個人から100名様に100万円【総額1億円のお年玉】を現金でプレゼントします」

 5日夜、前澤氏は自身のツイッターを更新し、アカウントのフォローとリツイート(RT=拡散)を条件に、誰にでも100万円のチャンスを与えると表明した。締め切りの8日午前0時時点で約554万RTと、これまでの世界記録とされる約355万RTを大幅に更新した。



大企業にはまねできない!専門家も舌を巻く“すしざんまい3億円マグロ”戦略〈週刊朝日〉

츠키지로부터 이전해 첫 정월을 맞이한 토요스 시장(도쿄도 코토구).5일 아침 첫 출하한 아오모리·오마마치산 278kg의 혼마구로가 사상 최고가에 낙찰됐다.그 액수, 무려 3억 3360만 엔(1킬로당 120만엔). 낙찰한 것은, 초밥 체인 "스시산마이"를 운영하는 "키요시 키무라". ,참치 278킬로는 1만 5000 관분에 상당. 단순 계산하면 일관 당 약 2만 2000엔이지만, 이것을 통상 가격의 오토로 398엔, 나카토로 298엔, 적신 158엔(모두 일관 당 세별)으로 했다고 한다.   "스시산마이"의 점포가 밀집한 도쿄도 츄오구 츠쿠지에서는
 확실히, 직후부터 SNS에서도 "과거가 아닌가"라고 하는 소리가 속출. 또, 같은 금액을 투자해 매스 미디어나 넷의 광고범위를 구입하는 경우, 기업은 확실히 정보 발신을 할 수 있지만, 소비자는 "자사를 위한 CM, 광고지요"라고 받아넘긴다.화제가 되어 미디어에 소개되는 것이 신뢰도가 높고, 소구력이 있다.게다가 넷상에서 찬반을 부르면 부를수록, 적어도 지명도는 오른다.시대에 맞는 영리한 PR 수법이다.라고 하지만 미친

가격 흥정이라는 소리도 많다.


Toyosu Market (Koto-ku, Tokyo) was the first to move from Tsukiji to New Year's Day.The 278-kilogram main tuna from Omamachi, Aomori Prefecture, was sold at an all-time high price at the first Seri on the morning of July 5.The price is more than twice the price of 333.6 million yen (1,200,000 yen per kilogram) and the previous high of 155.4 million yen (700,000 yen per kilogram in 2013).
The winning bid was Kiyoshi Kimura, which runs the sushi chain Sushi Sankei, and the company said the 278 kg was equivalent to 15,000 yen, or about 22,000 yen, in a simple calculation.  It's true that social networking sites have started to say, "You're overdoing it," and if you invest the same amount of money to buy mass media and internet advertising, the consumer will surely be able to transmit information .It is more reliable and more appealing to be introduced in the media as a topic .Furthermore, the more people call for approval or disapproval on the Internet, the more they become known. This is a clever PR method that fits the times.




築地から移転して初めての正月を迎えた豊洲市場(東京都江東区)。5日朝の初セリで、青森・大間町産の278キロの本マグロが、史上最高値で落札された。その額、なんと3億3360万円(1キロあたり120万円)。これまでの最高値1億5540万円(2013年、1キロあたり70万円)の2倍を上回る価格となった。  落札したのは、すしチェーン「すしざんまい」を運営する「喜代村」。同社によると、この278キロは1万5000貫分に相当。単純計算すると一貫あたり約2万2000円だが、同社はこれを通常価格の大トロ398円、中トロ298円、赤身158円(いずれも一貫あたり税別)で振る舞ったという。  「すしざんまい」の店舗が密集する東京都中央区築地に.  確かに、直後からSNSでも「やり過ぎではないか」という声が続出。また、同じ金額を投じてマスメディアやネットの広告枠を購入する場合、企業は確実に情報発信ができるものの、消費者は「自社のためのCM、広告でしょ」と受け流す。話題になってメディアで紹介される方が信頼度が高く、訴求力がある。さらにネット上で賛否を呼べば呼ぶほど、少なくとも知名度は上がる。時代に即した賢いPR手法なワケだ。



광고 효과를 찾기 위해 이런 식으로 돈을 쓰는 사람들이 있다.

There are people who spend money in this way to seek out advertising effects.

広告効果を求めてこの方法で金を使う人もいる。



요즘의 광고 효과가 먹혀들어가는지 모르지만 장기적으로는 비효과적이다.

The effects of today's advertising may be working, but in the long run it is ineffective.

今日の広告の効果はうまくいっているかもしれないが,結局は効果がない。

 

 

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