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glimpse of the way

유럽형 프리마켓

유럽에는 옛부터 서민들이 모여드는 '상설시장'적인 시로서 '벼룩시장(Flea market)'이 있었다.유럽에서는 엔티크색 짙은 시장이 많은 경향에 있다.
미국에서는 광대한 토지와 차 사회를 반영해, 스타디움 등을 사용해 월 1회, 천대 단위의 차마다 출점이 모이는 대규모 이벤트

(Flea market 외, 스와프 미트, 커브트 세일등이라고도 불린다)로부터 발전해 갔다.(로스의 로즈볼등이 유명하다).
하지만 둘 다 일본에서 말하는 벼룩시장과는 많이 다르다.일본 80년에 "리사이클 운동 시민의 회(74년 발족)"가 도립 요요기 공원에서 벼룩시장을 개최했다.

이러한 출발점이 '일본형 벼룩시장(Free market)'으로서 서양에서 볼 수 없는 일본만의 독특한 발전을 방향성 있게 한다. 80년대 후반에는 '리사이클'에 대한 관심의 고조를 배경으로 하라주쿠 호코천과 함께 '젊은이 문화'로서 세간의 인지도로  퍼져나갔다.
90년대에 들어서면, 버블 붕괴와 경기후퇴에 비례해, 그때까지 구경하는 사람들도 출점하는 측이 되어, 참가자가 단번에 증가해  회장수·개최수도 증가했다.오늘날에는 프리마의 애칭도 널리 퍼져, 특히 도시지역에서는 일상의 풍경이 되고 있다.최근의 동향으로서는, "대규모 이벤트화" "대상의 세분화" "형식의 다양화"등의 현상이 진행되고 있다.



Europe has long been a "permanent market" for ordinary people, including Clinic, France, and Port Bello, which are famous tourist spots .Europe has a tendency to have many markets with old  antiques.


In the United States, it has evolved from large-scale events (also called Flea Market, Swap Mit, Curve Sale, etc.) that reflect society's vast land and cars, using stadiums, and 1,000 cars a month (the Rose Bowl of Los Angeles is famous).
But both are very different from the flea market that Japan says.In Japan, in 80 years, the "Recycle Movement Citizens' Association" organized a flea market at the Provincial Yoyogi Park.

This will be the "free market" of Japanese-style flea markets, which will direct the unique development of Japan, which has not been seen in Europe and the United States.
In the 1990s, in proportion to the collapse of the bubble economy and the recession, people who had been watching until then opened stores, increasing the number of participants and the number of venues.Nowadays, the nickname "Frima" is also widespread, and it has become a daily scene especially in urban areas.
Recent trends include "large-scale event" and "subdivision of objects" and "diversification of forms."




ヨーロッパヨーロッパには、昔から庶民の集まる“常設市場”的な市として『蚤の市(Flea market)』があった。(現在は観光地として有名な、フランスのクリニァンクール、イギリスのポートベロー等が挙げられる)。ヨーロッパではアンティーク色の濃いマーケットが多い傾向にある。


アメリカアメリカでは、広大な土地と車社会えを反映して、スタジアム等を使って月一回、千台単位の車ごと出店が集う大規模なイベント(Flea marketの他、スワップミート、カーブートセール等とも呼ばれる)から発展していった。(ロスのローズボール等が有名である)。

しかしどちらも日本で言われているフリーマーケットとは大分異なる。日本80年に『リサイクル運動市民の会(74年発足)』が都立代々木公園でフリーマーケット開催した。


このような出発点が“日本型フリーマーケット(Free market)”として、欧米にみられない日本独特の発展を方向性付ける事となる。80年代後半には、『リサイクル』に対する関心の高まりを背景に、原宿ホコ天と並ぶ “若者文化”として世間的認知が広まっていった。
90年代に入ると、バブル崩壊と景気後退に比例して、それまで見物する側だった人達も出店する側となり、参加者が一気に増え、会場数・開催数も増えた。現在では、『フリマ』の愛称も広がり、特に都市部では日常の風景となっている。
最近の動向としては、『大規模イベント化』『対象の細分化』『形式の多様化』等の現象が進んでいる。


유럽의 골동품 시장이  도쿄에서도 열린다.

The European antique market is also held in Tokyo.

欧州の骨董品市場が東京でも開かれる。



요즘은 인터넷이 발달하여 세계 어디를 가도 가격도 동일하며 행운의 물건은 거의 없다

These days, the Internet has developed and everywhere in the world,

 the price is the same and there are few lucky things.

最近はインターネットが発展し,世界中どこでも同じ値段で,幸運なものはほとんどない。

 

 

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