아일랜드 더블린 공항 인파가 넘치고 있다.
아일랜드 더블린에 관광객이 몰려서 1천명 이상 줄을 서고
대기하는 사태가 계속 벌어지고 있다.
특히 지난 30일 31일은 비행기를 놓친 승객이
100명 이상 늘어나면서 이 문제가 심각한 위기에 놓였다.
더블린에 5만 명 이상의 관광객이 넘치고 있는데 빠른 대처가
불가능한 상태다, 왜 이렇게 갑자기 이런 사태가 발발하는가 하면
유럽 여행이 저렴하기에 보통 왕복이 30유로므로 이가격은
통상 150유로가 넘었는데, 싼 항공료로 오고 가는 이유다.
항공사에서 내 항공편을 환불받을 자격이 있습니까?
항공사를 통해 직접 항공편을 예약한 경우, 공항 내 보안 지연으로 인해
항공편 출발 게이트에 정시에 도착하지 않은 경우 항공사에서 자동 시정할 권리가 없다.
여행을 진행할 계획이라면 가능한 한 빨리 항공사에 연락하여
어떤 재예약 옵션을 이용할 수 있는지 논의해야 한다.
일부 항공사는 항공권을 존중하고 예약 변경에 대한 수수료를 면제하기로 동의했지만
항공권 비용 인상을 지불해야 할 수도 있다.
공항 지연으로 인해 항공편을 놓친 경우 어떤 형태의 보상을받을 수 있습니까?
DAA는 더블린 공항에서의 최근 지연으로 인해 항공편을 놓쳤고
주머니가 부족한 승객에게 환불을 제공 할 것이라고 발표했다.
이 제도를 신청하고자하는 소비자는
customerexperience@dublinairport.com 이메일을 보내도록 권고 받았다.
그러나 보상 제도의 구체적인 세부 사항은 아직 공개되지 않았다.
그 동안 놓친 항공편과 관련된 모든 비용(예: 항공편 요금, 식사, 호텔 등의 변경)에
대한 영수증 사본을 보관해야 한다.
또한 항공편에 권장되는 기간 내에 공항에 있었다는 추가 증거를 요구하는 경우
택시 영수증, 버스 티켓 또는 공항 주차 티켓 사본을 보관하는 것이 좋다.
내일 비행기를 타여하는데, 언제 도착해야 하고, 어떻게 해야 하나요?
DAA는 현재 승객에게 비행 전 일정 기간
(예 : 단거리 비행 2.5 시간 전, 장거리 비행 3.5 시간 전)에 도착하도록 권고하고 있다.
공항에 도착하기 전에 온라인으로 체크인하십시오.
항공사가 허용하는 경우 전날 밤에 수하물을 체크인 할 수도 있다.
이 경우 비행 당일 시간을 절약 할 수 있다.
공항에 도착하면 직원의 지시에 따라 체크인, 수하물 위탁 또는 보안을 위해
올바른 대기열에 가입했는지 확인하십시오.
긴 대기열에 서지 못하거나 추가 이동 지원이 필요한 사람과 함께 여행하는 경우
항공편 전에 항공사에 연락하여 추가 지원을 받으십시오.
항공 규정위원회는 귀하가 이동성을 상실한 경우 귀하의 권리에 대한 추가 정보를 제공한다.
남의 일 같지 않다. 공항은 인력 충원의 1천 명 공고했는데 5천 명이 몰리기도 했다.
공항도 작은데 이런 일이 나에게 오지 않을 것이라는 보장도 없다.
왜들 아일랜드에 오는가? 바로 임금이다. 학생비자로 몰려오는 남미인까지 아수라장이다.
Am I entitled to a refund of my flight from the airline?
If you booked your flight directly with an airline, you do not have
an automatic right to redress from your airline if you do not make it to your flight departure gate on time,
even where this was due to security delays within the airport.
If you plan to go ahead with your trip, you should contact the airline
as soon as possible to discuss which rebooking options may be available to you.
Some airlines have agreed to honour tickets and waive fees for booking changes,
but you may still have to pay any increase in the cost of the ticket.
Am I entitled to any form of compensation
if I missed my flight due to airport delays?
The DAA has announced that it will provide a refund to passengers who have missed
their flights and are out of pocket as a result of the recent delays at Dublin Airport.
Consumers who wish to apply for the scheme have been advised
to email customerexperience@dublinairport.com.
However, specific details of the compensation scheme have not yet been released.
In the meantime, you should keep a copy of receipts
for all your expenses related to your missed flight (e.g. change of flight fees, meals, hotels, etc.).
It may also be a good idea to keep copies of taxi receipts, bus tickets or airport parking tickets,
in the event that you are asked for additional proof that you were
at the airport within the recommended timeframe for your flight.
I am flying tomorrow, when should I arrive, what should I do?
The DAA is currently advising passengers to arrive within a certain period of time before their flight – e.g.
2.5 hours before a short-haul flight and 3.5 hours before a long-haul flight.
Make sure to check-in online before you get to the airport.
If your airline allows it, you may also be able to check-in your luggage the night before,
as this may save time on the day of your flight. When you get to the airport,
be sure to follow the instructions of the staff and make sure you’re joining the correct queue
for check-in, bag drop, or security. If you are traveling with someone
who may not be able to stand in the long queues,
or who may need additional mobility supports,
be sure to reach out to your airline in advance of your flight for further assistance.
The Commission for Aviation Regulation has additional information
on your rights if you have reduced mobility.
航空会社は私のフライトを払い戻す資格がありますか?
航空会社を通じて直接便を予約した場合、
空港内のセキュリティ遅延のために出発ゲートに定時に到着しない場合、
航空会社は自動的に是正する権利がありません。
旅行を進める計画であれば、できるだけ早く航空会社に連絡して、
どのような再予約オプションを利用することができるか議論する必要があります。
一部の航空会社は、航空券を尊重し、
予約変更の手数料を免除することに同意したが、
航空券のコストを引き上げなければならないかもしれない。
空港の遅れのためにフライトを逃した場合、
どのような形の補償を受けることができますか?
DAAは、ダブリン空港での最近の遅れのためにフライトを逃し、
ポケットが不足している乗客に払い戻しを提供すると発表しました。
このシステムを申請したい消費者は、
customerexperience @ dublinairport.com電子メールを送信することを勧告されました。
しかし、補償制度の具体的な詳細はまだ公開されていない。
これまでに見逃されたフライトに関連するすべての費用(例えば、
フライト料金、食事、ホテルなどの変更)の領収書のコピーを保管する必要があります。
また、空港に推奨される期間内に空港にいたという追加の証拠を求めている場合、
タクシー領収書、バスチケット、
または空港駐車チケットのコピーを保管することをお勧めします。
dublinairport.com DAAの報酬スキームの最新の更新を確認します。
私の便はパッケージ休暇の一部でした。あなたがそれらを逃した場合、
あなたは是正する資格がありますか?
パッケージ休暇の一環としてフライトが予約されている場合、
何かが間違っている場合、いくつかの強力な権利と保護があります。
これには、休暇目的地への旅行能力に大きな影響を与える
「避けられない特別な状況」のために、
パッケージ休暇をキャンセルする権利が含まれます。
このような状況では、キャンセル手数料を支払うことなく
パッケージ休暇の価格を全額払い戻しすることができます。予期せぬ
明日飛行機に乗って、いつ到着するべきなのに、どうすればいいですか?
DAAは現在、乗客に飛行前の一定期間(例えば、短距離飛行2.5時間、
長距離飛行3.5時間)に到着するようアドバイスしています。
空港に到着する前にオンラインでチェックインしてください。
航空会社が許可されている場合は、前夜に手荷物をチェックインすることもできます。
この場合、飛行当日の時間を節約することができます。
空港に到着すると、従業員の指示に従ってチェックイン、
手荷物委託、またはセキュリティのために正しいキューに加わったことを確認してください。
長いキューに立つことができないか、
または追加の移動サポートが必要な人と一緒に旅行している場合は、
航空会社に連絡してフライトの前に追加のサポートを受けます。
航空規制委員会は、移動性が失われた場合、あなたの権利に関する追加情報を提供します。